Dominoâs Pizza, jedna z największych na świecie sieci pizzerii, która specjalizuje się w dostawie pizzy na zamówienie, obecnie posiada w Polsce 13 lokali, mieszczących się na terenie Warszawy i Pruszkowa. W tym roku firma przygotowuje się do wprowadzenia franczyzy. Według planu, pierwszy lokal franczyzowy zostanie otwarty w 2013 roku.
Dominoâs Pizza swój pierwszy w Polsce lokal otworzyła pod koniec lutego 2011 roku, przy ul. Bukowińskiej w Warszawie. Od tego czasu, w ciągu zaledwie 10 miesięcy, kolejnych 11 lokali powitało swoich klientów, dając na koniec 2011 roku łączną liczbę 12 pizzerii Dominoâs. Tym samym sieć w stu procentach zrealizowała swój plan rozwoju zakładany na rok 2011.Â
„W ubiegłym roku, dzięki wspólnemu wysiłkowi wielu osób, w ciągu dziesięciu miesięcy udało nam się otworzyć 12 lokali, przeszkolić setki pracowników i uczynić markę Dominoâs Pizza rozpoznawalną wśród mieszkańców Warszawy. Cieszy nas, że pizza, którą oferujemy, zdobywa coraz większą liczbę wielbicieli, a warszawiacy polubili jej niepowtarzalny smak i docenili wysoką jakość naszej obsługi.” – powiedział Maciej Jania, Managing Director DP Polska S.A., spółki będącej właścicielem licencji Master Franchise na wprowadzenie i rozwój marki Dominoâs Pizza na polskim rynku.Â
W kwietniu 2012 roku otwarty został 13 lokal Dominoâs Pizza, który mieści się przy ul. Grójeckiej w Warszawie. Dalsze plany rozwoju na ten rok przewidują kolejne dwa otwarcia. Jednocześnie firma przygotowuje się do wprowadzenia franczyzy.
„Mamy już wielu chętnych, zainteresowanie marką jest coraz większe. Zapytania o możliwość otwarcia lokalu pod szyldem Dominoâs Pizza zaczęły pojawiać się już w kwietniu zeszłego roku, kiedy to dopiero zaczynaliśmy wprowadzać tę sieć na polski rynek. Wierzymy, że z liczbą 15 lokali własnych, którą planujemy uzyskać do końca 2012 roku, będziemy w pełni gotowi, aby otworzyć pierwszą pizzerię działającą na zasadzie franczyzy. Zespół Dominoâs Pizza będzie czuwał zarówno nad lokalami franczyzowymi, jak i tymi należącymi do firmy.” – powiedział Peter Shaw, Dyrektor Zarządzający DP Poland plc, spółki notowanej na londyńskiej giełdzie, do której należy firma DP Polska S.A.
Rok 2012 będzie znaczący dla rozwoju Dominoâs Pizza w Polsce. Po silnej ekspansji i otwarciu 12 lokali, firma planuje skupić się na dalszym budowaniu świadomości marki Dominoâs wśród mieszkańców Warszawy, jako dostawcy wysokiej jakości pizzy, charakteryzującego się szybką i niezawodną obsługą klienta. Ponadto, dzięki licznym działaniom marketingowym, reklamie i uważnej analizie opinii konsumentów, sieć planuje zwiększenie bazy swoich klientów i wzrost sprzedaży. Jednocześnie planuje skupić się również na jak najlepszym przygotowaniu firmy do wprowadzenia franczycy w 2013 roku.Â
„Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie franczyzy wcześniej, niż pierwotnie planowaliśmy. Powodem tej decyzji był głównie szybki rozwój naszych zdolności operacyjnych, które dają nam pewność, iż będziemy w stanie efektywnie i z sukcesem dalej rozwijać markę Dominoâs na polskim rynku – również poprzez lokale franczyzowe. Ponadto, sygnały, które otrzymujemy ze strony rynku, utwierdzają nas w przekonaniu, że popyt na lokale Dominoâs jest już na tyle duży, że możemy wcześniej niż zakładaliśmy rozpocząć proces zawierania umów franczyzowych.” – mówi Maciej Jania.
Â
***
INFORMACJE O DOMINOâS PIZZA
Domino’s Pizza na świecie
Domino’s Pizza jest światowym liderem w dostawie pizzy na zamówienie. Posiada zarówno własne, jak i franczyzowe lokale w Stanach Zjednoczonych oraz w innych częściach świata. Obecnie, w ramach tej sieci działa ponad 9 300 punktów zlokalizowanych na ponad 65 rynkach. W ciągu kilku ostatnich lat firma otwierała ponad 300 lokali rocznie. Dominoâs Pizza zatrudnia ponad 175 000 pracowników i posiada ponad 2Â 000 franczyzobiorców. W skali globalnej, sieć dostarcza codziennie ponad 1 000 000 sztuk pizzy. W Stanach Zjednoczonych Dominoâs jest trzecim co do wielkości sklepem internetowym pod względem ilości zawieranych transakcji (zaraz po Amazon i iTunes). W 2011 roku firma już po raz trzeci (i po raz drugi z rzędu) otrzymała tytuł âPizza Chain of the Yearâ nadany przez „Pizza Today”, wiodący magazyn poświęcony branży producentów i dostawców pizzy.
Domino’s Pizza w Polsce
Pierwszy w Polsce lokal Domino’s Pizza został otwarty 28 lutego 2011 roku w Warszawie, przy ulicy Bukowińskiej 26c. W sumie w 2011 roku otwartych zostało 12 lokali, z czego 11 w Warszawie i 1 w Pruszkowie. Właścicielem licencji Master Franchise Domino’s Pizza na Polskę jest firma DP Polska S.A., należąca do angielskiej spółki DP Poland plc, notowanej na rynku AIM Londyńskiej Giełdy Papierów Wartościowych.
Koncept
Dominoâs Pizza to nie „fast food” – każda pizza wyrabiana jest ręcznie ze świeżego ciasta i przygotowywana jest z najwyższej jakości składników. Lokale Dominoâs, w ramach międzynarodowego konceptu, który opiera się na dostawie pizzy na zamówienie, charakteryzują się niedużą przestrzenią przeznaczoną dla klienta. Domino’s Pizza jest jedyną marką pizzerii w Polsce, która koncentruje się na dostarczaniu gorącej pizzy do drzwi klienta. Obszar dostaw wyznaczany jest w taki sposób, aby pizza mogła zostać dowieziona gorąca i w idealnym stanie, maksymalnie w ciągu 30 minut od momentu złożenia zamówienia, przy zachowaniu najwyższych norm bezpieczeństwa kierowców.
Oferta
Pizza Dominoâs przygotowywana jest tylko ze świeżego ciasta i wypiekana w temperaturze 260°C. Wcześniej ciasto dojrzewa przez 36 godzin, aby równo wyrosło i nabrało niepowtarzalnego smaku i złoto-brązowego koloru. Oferta Domino’s jest szeroka. Oprócz pizzy, klienci mogą zamówić również smaczne grillowane przystawki, sałatki i słodkie desery. Głównym dostawcą napojów jest Coca-Cola.
Jakość produktów
Przygotowanie dobrej pizzy nie byłoby możliwe bez najlepszych i świeższych składników. Dlatego Dominoâs Pizza nie idzie na kompromis jeśli chodzi o jakość oferowanych produktów. Każdy składnik, który ma znaleĹşć się na pizzy, najpierw zatwierdzany jest przez Domino’s Pizza International. Podstawą pizzy Dominoâs jest zawsze świeże ciasto, produkowane według unikalnej receptury oraz oryginalny ser mozzarella Galbani. Do przygotowania pizzy używane są także m.in. suszone pomidory, młody szpinak, dojrzewające pepperoni czy aromatyczna wieprzowina.
Logistyka
Dominoâs Pizza działa w oparciu o Centrum logistyczno-produkcyjne, w którym wyrabiane jest ciasto, a także konsolidowane i konfekcjonowane są dostawy do poszczególnych pizzerii. Dostawy z Centrum logistycznego do lokali odbywają się średnio 2 razy w tygodniu, przy zachowaniu najwyższych standardów transportu.
Załoga
Podstawą efektywnego funkcjonowania firmy i przewagi konkurencyjnej jest dobrze zgrany i zaangażowany zespół. Pracownicy Dominoâs nieustannie rozwijają swoje umiejętności związane z przygotowywaniem pizzy oraz posiadają dużą wiedzę dotyczącą oferowanych produktów. Firma nieustannie inwestuje w szkolenia pracowników, aby zagwarantować najwyższy standard obsługi klienta, a także zapewnić pracownikom bezpieczeństwo.
Â