Wiadomości Branżowe

Domino’s rośnie w siłę

Domino’s rośnie w siłę
Znaczący wzrost sprzedaży, udany start modelu franczyzowego, otwarcie nowych punktów – Domino's Pizza  przedstawia raport z działalności oraz wyniki finansowe za ubiegły rok.2013 rok był dla Domino’s Pizza w Polsce okresem dynamicznego rozwoju i realizowania nowych inwestycji. Sprzedaż detaliczna w sieci wzrosła o 66% z 1,85 mln funtów brytyjskich w 2012 roku do 3,0 mln. Sprzedaż detaliczna e-commerce wzrosła aż o 140% w porównaniu do 2012.  Domino's Pizza odnotowała 43% wzrost sprzedaży rok-do-roku i 46% wzrost marży brutto rok-do-roku. Sprzedaż rosła w tempie dwucyfrowym przez ostatnie 5 kwartałów z rzędu. W styczniu 2014 udział sprzedaży e-commerce w sprzedaży w dostawie wynosił 59%.Nowe punktyLiczba lokali Domino’s Pizza wzrosła o 36% i obecnie polska sieć składa się z  19 punktów. Uruchomione zostały m.in. dwie pierwsze pizzerie w Krakowie, a w październiku został otwarty pilotażowy punkt oparty na modelu franczyzowym. Franczyzę powierzono Jakubowi Stępniowi, związanemu z Domino's od wielu lat. Jakub rozpoczynał pracę w Domino's w 2005 roku w Anglii jako kierowca. Po roku był już menedżerem pizzerii. Następnie przeniósł się do

ZnaczÄ…cy wzrost sprzedaży, udany start modelu franczyzowego, otwarcie nowych punktów – Domino’s Pizza  przedstawia raport z dziaÅ‚alnoÅ›ci oraz wyniki finansowe za ubiegÅ‚y rok.

2013 rok byÅ‚ dla Domino’s Pizza w Polsce okresem dynamicznego rozwoju i realizowania nowych inwestycji. Sprzedaż detaliczna w sieci wzrosÅ‚a o 66% z 1,85 mln funtów brytyjskich w 2012 roku do 3,0 mln. Sprzedaż detaliczna e-commerce wzrosÅ‚a aż o 140% w porównaniu do 2012.  Domino’s Pizza odnotowaÅ‚a 43% wzrost sprzedaży rok-do-roku i 46% wzrost marży brutto rok-do-roku. Sprzedaż rosÅ‚a w tempie dwucyfrowym przez ostatnie 5 kwartałów z rzÄ™du. W styczniu 2014 udziaÅ‚ sprzedaży e-commerce w sprzedaży w dostawie wynosiÅ‚ 59%.

Nowe punkty

Liczba lokali Domino’s Pizza wzrosÅ‚a o 36% i obecnie polska sieć skÅ‚ada siÄ™ z  19 punktów. Uruchomione zostaÅ‚y m.in. dwie pierwsze pizzerie w Krakowie, a w paĹşdzierniku zostaÅ‚ otwarty pilotażowy punkt oparty na modelu franczyzowym. FranczyzÄ™ powierzono Jakubowi StÄ™pniowi, zwiÄ…zanemu z Domino’s od wielu lat. Jakub rozpoczynaÅ‚ pracÄ™ w Domino’s w 2005 roku w Anglii jako kierowca. Po roku byÅ‚ już menedżerem pizzerii. NastÄ™pnie przeniósÅ‚ siÄ™ do Irlandii, aby jako zastÄ™pca menedżera pracować w pizzerii majÄ…cej najwiÄ™kszÄ… sprzedaż spoÅ›ród 10.000 pizzerii Domino’s na Å›wiecie. „W godzinach szczytu w takiej pizzerii pracuje 50 dostawców pizzy jednoczeÅ›nie” – mówi Jakub. W 2008 wróciÅ‚ do Anglii, aby zostać Area Managerem. W 2010 Jakub wróciÅ‚ do Polski i rozpoczÄ…Å‚ pracÄ™ dla Domino’s Pizza. ZaczynaÅ‚ jako Training Manager, a nastÄ™pnie jako Area Manager. Ostatnio pracowaÅ‚ jako Sales Strategy Manager. „Zawsze chciaÅ‚em mieć swojÄ… wÅ‚asnÄ… pizzeriÄ™, dlatego kiedy pojawiÅ‚a siÄ™ okazja podpisaÅ‚em umowÄ™ z Domino’s Polska. Wyniki mojej pizzerii sÄ… na tyle obiecujÄ…ce, że obecnie prowadzÄ™ rozmowy z potencjalnymi inwestorami zainteresowanymi finansowaniem kolejnych pizzerii Domino’s prowadzonych przeze mnie. Nie bez znaczenia w tych rozmowach jest fakt, iż Domino’s to miÄ™dzynarodowa, uznana marka” – dodaje Jakub.

READ  Kwas hialuronowy w ginekologii: BÄ…dĹş piÄ™kna od wewnÄ…trz

Utrzymanie dynamiki rozwoju

Peter Shaw, dyrektor generalny DP Poland PLC, podsumowuje raport i rysuje wizjÄ™ przyszÅ‚oÅ›ci spółki tymi sÅ‚owy: „Miniony 2013 rok byÅ‚ okresem znaczÄ…cego rozwoju naszej firmy. W tym czasie zwiÄ™kszyliÅ›my liczbÄ™ lokali. OtworzyliÅ›my trzy nowe punkty poza WarszawÄ…, dwa w Krakowie i jeden w Piasecznie. W paĹşdzierniku ubiegÅ‚ego roku uruchomiliÅ›my też pierwszy lokal franczyzowy w Warszawie, który bardzo szybko zacząłÂ  osiÄ…gać obiecujÄ…ce wyniki. Nie wykluczamy, że to wÅ‚aÅ›nie model franczyzowy odegra kluczowÄ… rolÄ™ w rozwoju sieci Domino’s w Polsce. MajÄ…c na uwadze wzrost sprzedaży, skoncentrowaliÅ›my siÄ™ także na podniesieniu marży brutto poprzez optymalizacjÄ™ kosztów lokalowych i przy zachowaniu wysokiej jakoÅ›ci produktów. Ponadto wdrożyliÅ›my nowy format lokali co pozwoliÅ‚o na znaczÄ…cÄ… redukcjÄ™ kosztów, zwiÄ…zanych z wystrojem i aranżacjÄ… oraz z  opÅ‚atami eksploatacyjnymi. Nasza strategia na 2014 opiera siÄ™ na dalszej budowie  Å›wiadomoÅ›ci marki i rozwijaniu sprawdzonego modelu biznesowego. W najbliższym czasie planujemy też otwarcie 2 nowych lokali w Warszawie i  Krakowie. 

ĹšródÅ‚o Domino’s Pizza. DostarczyÅ‚ netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy