Informacja prasowa
Warszawa, 27 kwietnia 2017 r.
Nasze dzieci lubiÄ… kaszÄ™!
Gryczana na obiad, manna na deser, a jÄ™czmienna w zupie – badania przeprowadzone w ramach kampanii „LubiÄ™ kaszÄ™” pokazujÄ…, że wbrew powszechnej opinii najmÅ‚odsi chÄ™tnie spożywajÄ… kaszÄ™. Ponad 86% ankietowanych mam deklaruje, że ich dzieci lubiÄ… ten produkt zbożowy. W dalszym ciÄ…gu jednak
w dziecięcym menu najczęściej występuje on jako dodatek do dania obiadowego (75%). Czy kasza wciąż jest dla nas kulinarnym wyzwaniem?
Kasza to produkt zawierajÄ…cy duże iloÅ›ci naturalnego bÅ‚onnika regulujÄ…cego proces trawienia, a także ĹşródÅ‚o cennych skÅ‚adników mineralnych i wielu witamin. Nie bez przyczyny, wraz z innymi produktami zbożowymi, znajduje siÄ™ na drugiej pozycji (wÅ›ród artykułów spożywczych) Piramidy Zdrowego Å»ywienia i AktywnoÅ›ci Fizycznej opracowanej w Instytucie Å»ywnoÅ›ci i Å»ywienia. Dlatego warto uwzglÄ™dnić kaszÄ™ w codziennej diecie dzieci, aby zadbać o prawidÅ‚owe funkcjonowanie mÅ‚odego organizmu. PiÄ…ta edycja kampanii „LubiÄ™ kaszÄ™ – kasza na stół, na zdrowie, na co dzieÅ„” ma na celu zwiÄ™kszyć Å›wiadomość mam w zakresie zdrowego żywienia najmÅ‚odszych oraz pokazać, jak w prosty i jednoczeÅ›nie pomysÅ‚owy sposób wykorzystać możliwoÅ›ci kaszy oraz wprowadzić jÄ… do jadÅ‚ospisu dziecka.
Jak wynika z badania przeprowadzonego w ramach kampanii, ponad 86% mam biorących udział w sondażu zadeklarowało, że ich dzieci lubią kaszę. Najczęściej podawały ją swoim pociechom jako dodatek do obiadu (78%), składnik deseru (68%) oraz zupy (58%). Co ciekawe, zdecydowanie rzadziej kasza występowała
w formie np. wypieków (34%) oraz jako składnik sałatek (27%) czy śniadań (5%).
Najczęściej jako dodatek do dania obiadowego mamy serwują swoim dzieciom kaszę gryczaną (92%). Najmniej popularna w tej formie podania jest manna (17%), która za to najczęściej występuje jako składnik deserów (78%). Jest ona także ulubioną kaszą dzieci, gdyż znajduje się na pierwszym miejscu wśród innych jej odmian. Jęczmienna (11%), kuskus (7%) i jaglana (7%) są znacznie rzadziej typowane jako te, które smakują najbardziej.
– W tej edycji kampanii nasze dziaÅ‚ania bÄ™dÄ… skoncentrowane na budowaniu Å›wiadomoÅ›ci i poszerzaniu wÅ›ród mam wiedzy na temat prawidÅ‚owej diety, wzbogaconej o różne odmiany kaszy, zarówno u dzieci, jak
i mÅ‚odzieży. Chcemy przekonać mamy, że kasza może towarzyszyć dziecku od najmÅ‚odszych lat, a włączenie jej do diety malucha sprawi, że w dorosÅ‚ym życiu produkt ten bÄ™dzie dla niego czymÅ› naturalnym i spożywanym na co dzieÅ„. DziÄ™ki prostym, lecz kreatywnym pomysÅ‚om mamy szansÄ™ pokazać naszym pociechom, że kasza może smakować na wiele sposobów, a także przekazać im pozytywne emocje z niÄ… zwiÄ…zane – mówi
Agnieszka Falba-Gałkowska, Dyrektor Biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych.
Organizatorem kampanii informacyjno-edukacyjnej „LubiÄ™ kaszÄ™ – kasza na stół, na zdrowie, na co dzieÅ„” jest Federacja Branżowych ZwiÄ…zków Producentów Rolnych. DziaÅ‚ania sfinansowane sÄ… ze Å›rodków Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych.
Więcej informacji na stronie internetowej kampanii oraz na profilu na Facebooku, na których można poznać różne rodzaje i walory zdrowotne kaszy, dowiedzieć się, jak przekonać do niej dzieci oraz zamieszczać własne przepisy na dania z kaszą: www.lubiekasze.pl; www.facebook.com/lubiekasze